چه طرحی برای بک گراند تلویزیون مناسب است

چه طرحی برای بک گراند تلویزیون مناسب است

چه طرحی برای بک گراند تلویزیون مناسب است

تلویزیون امروزه جزو لاینفک زندگی جوامع بشری شده و تقزیبا در همه منازل اعم از شهری و روستایی در همه ی کشور ها وجود دارد.

جدا از تعریف کارکرد تلویزیون و نقش آن در فرهنگ سازی و ارتباطات فرهنگی تعریف جایگاه و جایگزینی این وسیله در منزل مبحثی جدا و مهم است که باید حتی المقدور به آن توجه شود.

تلويزيون به لحاظ و نقش و کاردکرد فراواني که در منازل دارد بايد حتما در صحيح ترين مکان منزل و سالن قرار بگيرد تا همه حاضران در تي وي روم بتوانند به راحتي تسلط بصري به تلويزيون داشته باشند .

اما اين همه ماجرا نيست و غير از جانمايي صحيح براي تلويزيون حواشي آن و بک گراند اين وسيله نيز مي تواند تاثير مستقيم و زيادي بر ميزان راحتي مخاطبين داشته باشد .

آنچه بطور قطع الزامي و قطعي است دوري منابع نوري از تلويزيون و بک گراند آن است .بر اساس چيدمانهاي مدرن وجود پنجره در بک گرند تلويزيون غير اصولي بوده و مي تواند ديد مخاطب را بطور کلي مختل کند .

همچنين وجود هر نوع منبع نور از جمله لامپ هاي مختلف در مقابل مخاطب مي تواند ديد تلويزيون را تحت تاثير قرار دهد .

بطور اصولي ساختار بک گراند تلويزيون بايد با ساير فضاهاي منزل اندکي متفاوت باشد تا از لحاظ بصري باعث خستگي چشم نشود .

استفاده از رنگ بويژه رنگهاي تيره مي تواند باعث نمايان تر شدن تصوير تلويزيون شده و همچنين از انعکاس نور به اطراف و محيط به چشمان مخاطب نيز جلوگيري ميکند.

چناچه از نورهاي غير مستقيم رنگي و ضعيف براي زيباسازي بک گراند تلويزيون استفاده شود علاوه بر تامين روشنايي مطلوب فضا مي تواند از لحاظ زيبايي شناختي نيز تاثير رواني مطلوبي بر روي مخاطب بگذارد .

بک گراند تلويزيون مي تواند تاثير مستقيم و بسزايي در ايجاد علاقه مندي براي ديدن تلويزيون بگذارد و جلوه بصري زيبايي نيز مي تواند به تصاوير و فضاي منزل بدهد.

امروزه استفاده از المانهاي طبيعي و گلهاي تزئيني به اجراي اصلي تزئين و دکراسيون اصلي تلويزيون و الحاقات آن تبديل شده است.

علاوه بر اين موارد بايد گفت بک گراند نبايد شلوغ و پر ازدحام باشد و حتما بايد بک گراند تلويزيون خلوت بوده و از حداقل وسايل براي تزئين حواشي آن استفاده کرد.

Scroll to Top