دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

هنگام توصیف دکوراسیون منزل حتماً یک بار سبک روستیک را شنیده اید، یکی از سبک هایی که تشخیص آن دشوار است. اگر به یک خانه روستایی لوکس و زیبا نگاه کنید و یا به یک کابین از راه دور در جنگل، از کجا می دانید چه چیزی باعث روستیک شدن آن می شود؟ برای سازگاری سبک روستیک با خانه، چند عنصر اصلی وجود دارد.

برای داشتن خانه ای روستیک، نیازی به زندگی در یک اتاقک چوبی نیست، فقط باید بر عناصر طبیعی و ارگانیک تأکید کنید. اکثر قطعات روستایی از چوب واقعی ساخته می شوند، بعضی اوقات فقط  با کمی کار و یا بدون کار بر روی آن عنصر و به صورت کاملاً طبیعی وسایل مورد نیاز این سبک تهیه می شود. به چوب های اصلاح شده، مواد اولیه و عناصری که مستقیماً از زمین می آیند فکر کنید.

طراحی روستیک چیست؟

طراحی روستیک به سبک طبیعی، قدیمی، ارگانیک و شاید حتی کمی پریشان نیز به نظر می رسد. سبک های طراحی مانند خانه های کشاورزی ، توسکانی یا ساحلی را نیز می توان به صورت روستیک توصیف کرد.

دکوراسیون روستایی نیز کاملاً بی تکلف و به طرز باورنکردنی دارای آرامش است. در این سبک از رنگ های طبیعی و خنثی مانند بژ، سفید، قهوه ای و خاکستری استفاده می شود، رنگ های گرمتر را انتخاب کنید.

استفاده از میزهای ناهار خوری چوبی، میز جلومبلی، میز تلویزیون روستیک، کتابخانه و کنسول چوبی و سایر وسایل و اکسسوری ها تاثیر زیادی در طراحی روستیک خانه ها دارند.

چند نمونه طراحی دکوراسیون داخلی روستیک را با هم ببینیم.

عوامل موثر در طراحی خانه های روستیک

چوب واقعی: هنگام طراحی خانه روستیک خود، چوب واقعی را به جای مصنوعی انتخاب کنید. طراحی روستیک اغلب مواد طبیعی را در راس طراحی قرار می دهد. از انتخاب تکه چوب های کمی فرسوده یا ضرب دیده نترسید دکوراسیون روستیک از همین نقص ها و ظرافت ها رشد می کند.

بافت: از آنجا که دکوراسیون روستیک از مواد طبیعی زیادی استفاده می شود، انتظار داشته باشید که این عناصر از نظر بافت متنوع باشد. چوب های ناهموار با دانه های آشکار یا شومینه های سنگی خام همه از عناصر رایج دکوراسیون روستیک هستند. از استفاده هر چیزی با براقیت آشکار خودداری کنید.

دست ساز: عناصر تزئینی روستیک اغلب منحصر به فرد هستند، بنابراین اگر می توانید قطعات دست ساز را انتخاب کنید. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید چند لوازم جانبی مختلف را از فروشگاه های دکوراسیون داخلی تهیه کنید، اما وقتی صحبت از وسایل خانه شما می شود، سعی کنید وسایلی با سبک روستیک پیدا کنید.

سنگین: برخلاف سایر سبک های دکوراسیون مرسوم، مانند مدرن و کلاسیک، طراحی روستیک اغلب سنگین توصیف می شود. به میزهای آشپزخانه چوبی با پایه های مربع بزرگ یا کاناپه هایی با چرم های عمیق و تیره فکر کنید.

ساده: تمرکز روستیک باید روی مواد باشد نه طرح، بنابراین بسیاری از قطعات فوق العاده ساده هستند. میزها و صندلی های ساده به چشم این امکان را می دهد تا به جای ظاهر، روی مواد متمرکز شد.

مواد رایج
طراحی روستیک همه چیز در مورد موادی است که از زمین می آیند. جنگل های واقعی، فرآوری نشده، سنگ، همگی از عناصر رایج دکوراسیون روستیک هستند.

در اتاق خواب، تختخواب های ساخته شده از چوب طبیعی با پارچه ملافه در رنگ های خنثی را در نظر بگیرید. در آخر پیشنهاد ما ابتدا تهیه یک میز ناهار خوری دست ساز یا میز قهوه خوری است.

دکوراسیون روستایی یکی از ساده ترین سبک های طراحی برای بازسازی است. فقط به دنبال رنگ و مواد طبیعی و خاکی بروید.

Scroll to Top