راهنمای دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

راهنمای دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

اصطلاح کلاسیک از نظر طراحی داخلی و معماری به طور عام جلوه هایی از رسمی بودن، یکپارچه بودن را ارائه می دهد که با الگوی کلاسیک یونانی یا رومی سازگار باشد یا از آن الهام گرفته باشد.

سبک کلاسیک سبکی است که به معیارهای تعادل، هماهنگی و تناسب پاسخ می دهد، این مدل طراحی با رویکرد یکپارچه سازی و با عناصر تزئینی و حکاکی هایی که یادآور عظمت عصر کلاسیک، یونان و روم است، مطرح شده است.

تعادل و ظرافت هارمونیک این سبک در هر عنصری مشهود است و احساسی نجیب و تا حدودی فاخر به فضا می بخشد: در هیچ چیز زیاده روی نمی شود و همه چیز اساسی و سنجیده است.

ویژگی های خاص سبک طراحی داخلی کلاسیک

اولین ویژگی در سبک کلاسیک این است که تمام عناصر از جمله مبلمان، میز ناهارخوری به صورت متقارن و هماهنگ چیده شده اند.
ویژگی بعدی استفاده از مواد اصیل و با کیفیت مانند چوب بلوط، گردو ،راش، سرامیک های زیبا، برنز و مرمر و همچنین پرده ها و تشک های کلاسیک در دکوراسیون داخلی است.
در کنار مبلمان استاندارد، فضای داخلی به سبک کلاسیک می تواند دارای ستون ها، قرنیزها، پنجره های گل رز و حتی مجسمه ها باشد، همه این ها ویژگی های ظریفی است که یادآور دوران باستان است.

روشنایی فضای داخلی به سبک کلاسیک شامل استفاده از لامپ های کریستال یا نور غیر مستقیم برای ایجاد یک فضای خیره کننده است.

تصاویر زیر اتاق هایی با دکوراسیون سبک کلاسیک را به نمایش می گذارد.

با خرید و قرار دادن وسایلی به سبک کلاسیک مانند میز ناهارخوری، کتابخانه چوبی، میز کنسول، میز بار، میز تحریر در منزل که نمادی از تجمل و ظرافت هستند شاهد یک دکوراسیون داخلی کلاسیک با گنجاندن قطعات اساسی خواهیم بود.

Scroll to Top