راهنمای دیزاین داخلی به سبک روستیک

راهنمای دیزاین داخلی به سبک روستیک

سبک روستیک با الهام از جنگل ها، دشت ها، رودخانه ها و دریاچه ها می تواند مانند یک کابین چوبی یک دکور زیبا و کاربردی را ارائه دهد و فضایی گرم و مطلوب ایجاد کند. مواد طبیعی به عنوان پایه و نقطه شروع ایجاد دکوراسیون روستیک است که برای ایجاد یک فضای دنج و زیبا ما را یاری می دهد. سبک روستیک در واقع  استفاده از عناصر طبیعی برای طراحی فضای آرام، ارگانیک، روستایی و در عین حال مدرن است.

محبوبیت این سبک به علت احساس دنجی و راحتی در خانه است زیرا با سبک روستیک، یک عنصر طبیعی را به خانه خود دعوت می کنید. اشتباه نکنید! در سبک روستیک نیازی نیست که شما گوزن ها را روی دیوار نصب کنید.در طراحی به این سبک شما به راحتی می توانید با ایده های ناب و تلفیق چند سبک، فضایی مدرن و لوکس ایجاد کنید که در آن احساس آرامش، دنج بودن و به روز بودن کنید.

اگر بخواهید سبک طراحی روستیک را در خانه خود بگنجانید، این نکته مهم است که درک کنید که چه چیزی سبک روستیک را منحصر به فرد می کند.

سبک روستیک چیست؟

در طراحی داخلی به سبک روستیک نشانه هایی از طبیعت، به ویژه مناطق جنگلی یا کوهستانی وجود دارد و از دکور طبیعی استفاده می شود که طبیعتاً یک فضای جذاب و بدون سر و صدا و دنج را برای ما بوجود می آورد.

چگونه می توان دکور خانه خود را به سبک روستیک طراحی کرد؟

در خانه های سبک روستیک از مواد طبیعی زیادی مانند چوب و سنگ، هم در ساختار و هم به عنوان عناصر طراحی روی دیوارها و سطوح استفاده می شود. مبلمان به سبک روستیک اغلب از چوب ساخته می شوند و حاوی لبه های خام و طبیعی هستند، مانند آنچه در طبیعت می بینید و یا در ساخت آن از ترکیب چوب، سنگ و فلز استفاده می شود.

رنگ ها در منازل روستیک نشانه هایی از طبیعت دارند و شامل بسیاری از رنگ های خنثی، گرم و رنگ های تیره تر مانند قرمز و سبز می باشند. خانه های روستایی به سمت رنگ هایی می روند که مستقیماً از طبیعت گرفته شده اند. به رنگ هایی مثل قرمز زنگ زده یا رنگ برگ های پاییزی فکر کنید، نه به رنگ قرمز ماشین آتش نشانی.

راهنمای دیزاین داخلی به سبک روستیک با چوب

از چوب می توانید به عنوان یکی از اصلی ترین مواد طبیعی در اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه یا هر اتاق دیگری که در منزل دارید استفاده کنید. کفپوش های چوبی را انتخاب کنید، برای زیباسازی منزلتان به سبک روستیک باید به دنبال فرصت هایی برای استفاده از مواد طبیعی مانند سنگ و چوب بر روی دیوارها یا سایر وسایل مانند شومینه باشید.

همچنین استفاده از روکش های چوبی جلوه ای از لوکس بودن را برای شما به ارمغان می آورد. با انتخاب چوب های با رنگ روشن احساس خواهید کرد که در یک کابین چوبی در جنگل هستید.

گزینه های دیگری نیز برای زیباسازی این سبک وجود دارد مانند نورپردازی زیبا در هر اتاق، همراه با لوازم جانبی مخصوص، مانند بخاری، سبدهای چوبی با لامپ های رنگی، لوسترهای زیبا، آباژورهای چوبی شیک یا حتی چراغ های ال ای دی کار شده در داخل چوب نهایت زیبایی را به فضای داخلی شما می بخشند.

نمونه هایی از دکوراسیون داخلی به سبک روستیک را در ادامه مشاهده می کنید.

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده کردیددر فضای داخلی منازل از انواع بافت چوبی و همچنین سنگ طبیعی استفاده شده است. مواد مورد استفاده در این طراحی ها طبیعی بودن را به نمایش می گذارد که باعث ایجاد احساس دنجی و آرامش در ما می شود.

راهنمای دیزاین داخلی به سبک روستیک |آشپزخانه

این نوع طراحی همیشه استفاده از چوب و سنگ را می طلبد. با بکار گیری عناصر روستایی در ساختار داخلی مانند تیرچه های چوبی و کابینت های چوبی و یک اجاق روستیک و همچنین استفاده از یک پالت رنگ خنثی سبک روستیک آشپزخانه را شما تکمیل می کند.

با قرار دادن میز ناهارخوری چوبی در آشپزخانه، زیبایی سبک روستیک بیشتر به رخ کشیده می شود. تصاویر زیر نمونه هایی از میز ناهار خوری چوبی به سبک روستیک است.

راهنمای دیزاین داخلی به سبک روستیک |اتاق نشیمن و پذیرایی

طراحی اتاق نشیمن به سبک روستیک با استفاده از شومینه سنگی، تیرهای چوبی، دیوارهای سنگی امکان پذیر است همچنین ترکیب چوب و فلز بکار برده شده در مبلمان به شکل صیقلی نشان دهنده مدرن بودن در کنار این سبک است.

مبلمان، میز ناهارخوری، میز کنسول، میز تی وی باید به سبک روستیک و ساخته شده از مواد طبیعی مانند چرم، چوب یا سنگ با لبه های طبیعی باشد.

خرید میزهای ناهارخوری، جلو مبلی، کنسول، میز تی وی چوبی به شما در این امر کمک زیادی خواهد کرد. یافتن ست میزها و تزئینات روستیک همیشه آسان نیست. اما شما با سفارش به فروشگاه های مناسب می توانید این سبک جذاب را به منزل خود بیاورید. بنابراین خواه ایده های خود را با یک طراح در میان بگذارید و یا خودتان وسایل را بخرید، درک کامل از سبک مورد علاقه تان می تواند کمک بزرگی باشد.

نکته قابل در توجه در تمام سبک های روستیک این است که از خطوط مستقیم در طراحی خودداری کنید. خطوط صاف جایی در دکوراسیون روستیک ندارند. برای داشتن یک فضای منحصر به فرد از عناصر و خطوط ارگانیک و انتزاعی استفاده کنید. اجازه دهید نقایص طبیعی برجسته شود. خواه این نقایص گره هایی در قسمت های ناهموار چوب باشد، یا بریدگی ها و خراش های موجود روی میز چوبی شما.

راهنمای دیزاین داخلی به سبک روستیک |حمام

بسیاری از ویژگی های مشابهی که به آشپزخانه های روستیک ظاهری گرم و دلپذیر می بخشد، در حمام نیز به خوبی کار می کند مانند کفپوش های چوبی یا روکش های دیواری چوبی، قاب آینه های چوبی زیبا، کاشی های سنگی یا سنگریزه ای.

آیا شما طرفدار سبک روستیک هستید؟ با ما تماس بگیرید.

Scroll to Top