طراحی و ساخت کلوزت

طراحی و ساخت کلوزت

واک این کلوزت یا کلوزت روم چیست؟

در خانه های مدرن و امروزی یکی از فضاهای مورد نیاز برای افزایش بهره وری سریع کلوزت روم می باشد. کلوزت روم و لاندی روم از جمله فضاهای مورد توجه در خانه های مدرن است.

گاهی برای انتخاب لباس برای مهمانی، یک قرار رسمی و اداری یا ورزش کردن به دنبال لباس هایی می گردیم که برای قرار یا فعالیت ورزشی مان مناسب باشند.

کلوزت روم یعنی دسترسی سریع به هر لباسی که شما به فوریت نیاز دارید. لازمه یک زندگی موفق استفاده بهینه از وقت است. طبیعتا این که ما در مقابل یک کلوزت روم بایستیم و سریع بهترین گزینه را انتخاب کنیم، باعث می شود که ما از روزهای زندگیمان لذت ببریم.

با توجه به ترافیک در جوامع شهری هرچه قدر سریع تر از وقت تنظیم شده خود استفاده کنید، می توانید زمان بیشتری را در ادامه سیو کنید.

سریع تر آماده شدن می تواند از افتادن در دام پیک ترافیک ما را برهاند. سریع تر آماده شدن به ما کمک می کند، دقایقی را برای ورزش کردن در صبح بگذرانیم.

به طور خلاصه ویژگی های برجسته یک کلوزت روم به شرح زیر می باشد:

1- منظم بودن همیشگی ست لباس، زیورآلات، ساعت و انگشتر با کفش یا کتانی (رسمی، اسپرت، کلاسیک، لباس شب، ورزشی)

2- پیدا کردن سریع تر ست لباس ها: سریع تر می توانید رنگ ها را با یک نگاه ست کنید و یا ست را از قبل چیده باشید.

3- فضای مرتب شده، نورپردازی شده و دسترسی بهینه

4- کلوزت روم فضای منزل را هم منظم تر می کند، به این شکل که شما در هر گوشه منزل نیاز به یک چوب لباسی و یا گذاشتن لباس ندارید مانند اتاق خواب و یا گوشه ای از پذیرایی. ضمنا می توانیم از فضای پرت خانه برای داشتن یک کلوزت روم استفاده کنیم و لزوما نباید خانه ای بزرگ یا فضایی از پیش تعیین شده در معماری ساختمان وجود داشته باشد. می توانیم از یک اتاق بزرگ مانند اتاق مستر استفاده کنیم و با پارتیشن بندی و تبدیل به دو فضا، بخشی را برای کلوزت روم در نظر بگیریم و با قرار دادن کمدها، قفسه ها و کشوهای مخصوص، یک کلوزت روم بسیار کاربردی حتی در فضای کوچک داشته باشیم.

ویژگی های کلوزت روم یا واک این کلوزت

  • یکی از ویژگی های کلوزت روم نورپردازی مناسب می باشد؛ نورپردازی کلوزت باعث می شود لباس ها را با نور مناسب ببینید و انتخاب صحیحی داشته باشید.
  • ویژگی دیگر آن داشتن یک آینه قدی است تا شما را در انتخاب و پوشیدن لباس هدایت کند.
  • ویژگی بعدی تناسب قفسه، کمد، طبقه و کشو است؛ بطوری که با یک نگاه اکسسوری های مورد نیاز خود را سریعا بیابید یعنی ساعت، دستبند، کراوات، کمربند، لباس زیر، جواهرات، جوراب و کفش

تصاویر تعدادی کلوزت روم را در ادامه مشاهده می کنید.

با توجه به اینکه امروزه کلوزت روم جایگاه ویژه ای در خانه های مدرن دارد، در تعدادی مجله اینترنتی دکوراسیون داخلی هم درباره این موضوع ایده های جذابی بیان شده است به عنوان مثال در نظر گرفتن جایی برای نشیمن، که برای امتحان کفش ها بتوانید راحت بنشینید.

کارهایی که قبل از طراحی و ساخت کلوزت باید انجام دهیم

در ابتدا باید فضای خانه را بررسی کنید و بیبینید که کمدهایی که می خواهید در آنجا قرار گیرد، برای چه منظوری و به چه ابعادی است. سپس لیستی از وسایلی که قرار است در کلوزت روم قرار گیرد را تهیه کنید.

پس از مراحل بالا شکل کلوزت خود را با توجه به فضای اتاق انتخاب کنید. کلوزت ها با توجه به فضا در شکل های مختلفی وجود دارند، به عنوان مثال کمدها می توانند دور تا دور اتاق قرار گیرند به نحوی که دو طرف دیوار یا سه طرف دیوار را اشغال کنند و یا اگر فضای کمی در اختیار دارید می توانند به صورت کمدهای توکار در اتاق خواب ساخته شوند.

با توجه با لیستی که قبلا تهیه کردید کار نظم بیشتری می گیرد، زیرا شما از قبل می دانید چه وسایلی قرار است داخل کلوزت شما قرار گیرد بنابراین با توجه به آن می توان کلوزت را طراحی کرد.

نقش کلوزت روم در خانه های امروزی

امروزه با توجه به مشغله های زیاد زندگی، داشتن خانه ای مرتب و منظم اولویت هر خانواده ای است. اختصاص دادن فضاهایی مانند لاندی روم، کلوزت روم این امر را میسر نموده است.

با توجه به اینکه با طراحی کلوزت روم تمامی لباس ها و اکسسوری ها در فضایی منظم کنار هم قرار می گیرند، باعث ایجاد نظم و آسایش در خانه و همچنین نظم ذهنی ما می شود و باعث می شود حس بهتری به منزلمان داشته باشیم و با فکر بازتری به کارهای روزمره بپردازیم.

طراحی کمدها با توجه درب دار و یا بدون درب بودن کمدها و یا نوع باز و بسته شدن درب کمدها صورت می پذیرد که مشورت با یک طراح داخلی به شما در این زمینه کمک زیادی می کند.

چیدمان لباس ها در کلوزت روم

کلوزت روم ها از بهم ریختگی جلوگیری می کنند. اختصاص دادن قسمت های مختلف برای لباس های خاص و تفکیک کردن لباس ها باعث از بین رفتن شلختگی و نظم گرفتن لباس ها می شود.

جدا کردن لباس های خانگی از لباس های رسمی و سایر لباس ها، ایجاد هماهنگی در رنگ ها به شما در سریع تر پیدا کردن لباس مورد نظرتان کمک زیادی خواهد کرد.

لباس هایی که چروک می شوند را آویزان کنید و لباس هایی که ضخیم ترند را به صورت تا شده قرار دهید.

بهتر است هر چند وقت به لباس های قدیمی و غیر قابل استفاده را از کمد خارج کرده تا نظم کلوزت شما همیشه حفظ شود.

امروزه به خصوص بازیگران، سیاستمداران، ورزشکاران ما با اختصاص دادن چنین فضایی با توجه به تعدد لباس هایی که دارند به زندگی شان نظم می بخشند.

امید داریم که در این مقاله با صحبت درباره تعریف کلوزت روم، ویژگی های کلوزت روم، اقدامات قبل از ساخت کلوزت روم، نقش کلوزت روم در خانه های امروزی، نحوه چیدمان لباس ها در کلوزت روم، توانسته باشیم به شما برای داشتن یک کلوزت روم مدرن و زیبا یاری رسانیم.

Scroll to Top